Szukaj

WYRÓŻNIONE FIRMY

pytanie do menagera sali, umowa weselna podkarpacie

Pytania do managera sali weselnej

 

Podczas szukania sali weselnej warto zadawać pytania osobie prezentującej ofertę, ponieważ odpowiedzi na nie dookreślą ostateczną sumę i koszty Waszego Wesela.
Niektóre domy weselne podają pewną cenę "za wesele", jednak przy podpisaniu omowy okazuje się, iż trzeba jeszcze dopłacić za kilka istotnych rzeczy (pokrowce, ciasto, tort, korkowe, klimatyzację itp.) co powoduje iż faktyczna cena jest wyższa niż wstępnie oferowano i czym Was skuszono.

Dlatego warto wiedzieć i warto pytać.

O co więc możemy zapytać ?
 

UMOWA

 

  • W którym momencie jest podpisywana umowa ?
  • Jakie są warunki wypowiedzenia uwmowy (obustronne)?
  • Ile wynosi zaliczka/zadatek i kiedy musimy ją wpłacić, czy może być przelew?
  • Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów wesela? Przed czy po przyjęciu?
  • Jakie są warunki zwrotu zaliczki/zadatku? Np w wypadku zmiany decyzji o terminie lub zmiany sali.
  • Do kiedy musimy potwierdzić ilość gości?

 

CENA

 

  • Co dokładnie jest wliczone w cenę za "talerzyk"?
  • Ile jest dań gorących (np obiad (1+2) + ile kolacji)
  • Ile jest sałatek
  • Ile jest przystawek
  • Czy w cenie jest ciasto , tort oraz gościennieki (szyszki dla gości na pożegnanie)
  • Czy w cenie są: pokrowce na krzesła,  bankietówki (serwetki)
  • Czy i jakiego rodzaju dekoracje są na stołach , w cenie
  • Czy w cenie jest przywitanie chelbem i solą oraz przywitanie gości szampanem
  • Jak wygląda i ile osób może mieścić stół Młodej Pary, czy w cenie są kawiaty na nim
  • Czy w cenę wliczona jest obsługa kelnerska?
  • Czy w cenie są napoje (i jakie), kawa, herbata? (soki i napoje niegazowane powinny stać na stołach w dzbankach. Napoje gazowanie jak woda mineralna czy cola powinny być w szklanych buteleczkach o pojemności 0.2 l. Wystawione na eleganckich stołach dwulitrowe butelki z napojami są bezwzględnie nieestetyczne.)
  • Jaka jest cena za talerzyk dla dziecka i od jakiego wieku?
  • Ile wynosi opłata korkowa i czy jest? (to opłata pobierana za serwis alkoholu  i składają się na nie następujące czynności: przechowanie i schłodzenie alkoholu, zapewnienie szkła do jego serwowania oraz samo serwowanie w trakcje przyjęcia.)
  • Jeśli zamierzacie zakupić alkohol w lokalu, zorientujcie się w jego cenach.
  • Czy zużycie prądu i wody jest już wliczone w cenę?
  • Czy jest pobierana opłata za wynajem sali?
  • Czy restauracja posiada osobne, zamykane pomieszczenie na alkohol?Czy w standardzie są kubełki na lód. Czy należy zapłacić „korkowe”?
  • Do której godziny może potrwać zabawa? Czy obowiązuje dopłata za przekroczenie tego czasu? Ile wynosi?
  • Za co są pobierane dodatkowe opłaty (stłuczona zastawa, zniszczone dekoracje)?
  • Jaką opłatę pobierają za stół dla fotografów/kamerzystów/kapeli? Czy jest to opłata 100% czy może pomniejszona.
  • Jak się przedstawia harmonogram płatności oraz rozliczenie końcowe?
  • Czy cena może ulec zmianie (jeśli np rezerwujemy salę 2 lata wcześniej)
  • Jeśli wesele ma się odbywać w hali namiotowej / namiocie sprawdźcie dostępność mocnej klimatyzacji (gorące dni), nagrzewnicy (zimne wieczory), moskitier, akustyki (czy nie odbywa się inna impreza na zewnątrz), dostepności toalet, prądnicy, jakości zabezpieczenia przed wiatrem i burzą oraz jakości i odległości zaplecza kuchennego, równośc i suchość podłogi )
  • Czy jest jakaś dodatkowa opłata za wynajęcie namiotu ?


JEDZENIE

 

  • Czy lokal może zorganizować dla Nas degustację posiłków?
  • Czy oferujecie dania dla wegetarian/osób na diecie (bez glutenu, cukru, laktozy)?
  • Czy organizujecie słodki kącik / wiejski stół?
  • Czy możecie upiec dla Nas tort, prosiaka, dzika?
  • Czy możecie postawić na stół własny "domowy" alkohol, wędliny itp

 

DEKORACJE i ATRAKCJE

 

  • Czy pozwalacie Państwo  na dekorowanie sali?
  • Czy są jakieś obostrzenia w tej kwestii?
  • Od której godziny można rozpocząć dekorowanie sali w dniu wesela?
  • Jakie macie kolory pokrowców na krzesła, obrusów oraz bankietówek?
  • Jaką posiadacie zastawę?
  • Czy stołoy są tylko kwadratowe czy są możę okrągłe (ile osób się miejści)
  • Czy udostępniacie wazony, świeczniki?
  • Jakie są możliwe warianty ustawienia stołów?
  • Czy pozwalacie na dekorację ogrodu, bramy, wjazdu?
  • Czy pozwalacie na pokaz sztucznych ogni, strzelanie konfetti?
  • Jak wygląda sprawa opłaty ZAIKS – najczęściej opłacają go właściciele sali weselnej, taki zapis powinien znaleźć się w umowie.

 

NOCLEG

 

  • Czy oferujecie miejsca noclegowe? Ile, w jakiej cenie?
  • Czy w cenie noclegu jest śniadanie?
  • Do kiedy musimy określić ilość potrzebnych miejsc noclegowych?
  • Czy macie umowę z pobliskim hotelem?
  • Jakie są godziny trwania doby hotelowej (np 14-12)
  • Do kiedy należy zerezerwować pokoje?

 

UDOGODNIENIA DLA GOŚCI

 

  • Ile miejsc parkingowych oferujecie i czy są darmowe?
  • Czy jest wyznaczona strefa dla palaczy?
  • Czy udostępniacie ogród, taras?
  • Czy w lokalu jest sprawna klimatyzacja?
  • Czy w toalecie jest przewijak dla niemowląt?
  • Czy oferujecie ciche, spokojne miejsce dla matek karmiących?
  • Czy udostępniacie szatnię dla gości?
  • Sprawdźcie ile jest miejsca do tańczenia, jak wygląda parkiet, czy nie jest zbyt śliski i nie grozi upadkiem podczas żywiołowych tańców.
  • Jeśli spodziewacie się na weselu osób uczulonych na pewne składniki, dzieci bądź wegetarian, omówcie kwestie przygotowania dla nich dodatkowych potraw
  • Sprawdźcie jak wygląda szatnia, czy jest palarnia, jakie są możliwości wyjścia na zewnątrz (ogród, taras, balkon itp.) – nawet najpiękniejsza sala może stracić sporo uroku, jeśli jedyną możliwością przewietrzenia się jest wyjście na chodnik obok ruchliwej ulicy.
  • Rozejrzyjcie się po lokalu – sprawdźcie toalety, dowiedzcie się, czy obsługa lokalu będzie dbać również o to miejsce w trakcie przyjęcia.
  • Możliwość rozstawienia stołów – czy nie stoją one zbyt blisko ścian, bądź siebie nawzajem, aby goście podczas zabawy mieli łatwy dostęp do swoich miejsc i możliwość integracji.

 

DZIECI NA WESELU

 

  • Czy organizujecie stolik / czy macie specjalne menu dla dzieci?
  • Czy macie kontrakt z animatorem?
  • Czy macie atrakcje dla dzieci, plac zabaw?
  • Czy lokal jest ogrodziny i daleko od ulicy?
  • Czy oferujecie szampana dla dzieci?

 

ORGANIZACJA

 

  • Czy organizujcie przywitanie młodej pary chlebem i solą?
  • Czy oferujecie szampana powitalnego?
  • Czy organizujecie kieliszki do stłuczenia "na szczęście" dla młodej pary?
  • Czy oferujecie osobną salę / miejsce do organizacji ślubu cywilnego? Czy posiadacie na stanie Godło (potrzebne do takiej uroczystości)
  • Czy w trakcie wesela będzie dostępny manager sali?
  • Na ile osób / gości przypada jeden kelner ?
  • Czy macie dobry sprzęt nagłaśniający?
  • Czy istnieje możliwość organizacji pokazu sztucznych ogni, wypuszczania lampionów bądź innych atrakcji?
  • Czy wybrany przez Nas zespół może wcześniej przetestować ten sprzęt?
  • Ilu kelnerów będzie obsługiwało wesele?
  • Czy przed weselem kelnerzy mogą rozstawić na stole winietki według planu?
  • Czy oferujecie osobny pokój / sejf na prezenty?
  • Jeśli będziecie mieli własny tort (czy można?) - jakie wymiary powinien mieć, aby zmieścił się do lodówki / w drzwi.
  • Czy w obiekcie odbywają się inne wesela i czy to ze sobą koliduje (akustyka, organizacja, mieszanie się gości)

 

SYTUACJE AWARYJNE

 

  • Czy w przypadku braku prądu, macie awaryjne źródła zasilania (szczególnie dla lokali oddalonych od miast)
  • Czy w zimny, letni dzień jest możliwość włączenia ogrzewania?

 

Gdy już zdecydujecie się odwiedzić konkretną salę weselną i umówicie się na spotkanie, zwróćcie uwagę na następujące rzeczy:

 

  • Jaki (wrażenie) macie kontakt z managerem
  • Sprawdźcie aktualne opinie znajomych na temat sali (tych którzy osobiście brali udział w jakijeś imprezie w lokalu)
  • Sprawdźcie opinie na facebook ( smak potraw, klimat, jakość, zadowolenie, faktyczna pojemność sal)

 

 



 

 
smart foreash